'عبدالله جلالی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از روند واگذاری خدمات دستگاههای دولتی به دفاتر پیشخوان راضی نیستیم ؛ ساز و كارهای اجرای این آیین نامه تدوین شده و امیدواریم با تلاش هایی كه انجام می شود تعداد خدمات دفاتر پیشخوان افزایش پیدا كند و فعالیت دفاتر را اقتصادی بكند.
وی افزود: ایجاد دفاتر پیشخوان خدمات دولت توسط بخش خصوصی و واگذاری خدمات از سوی دستگاه های دولتی به این دفاتر مصوبه مجلس شورای اسلامی است و رئیس جمهوری نیز بارها بر توسعه این دفاتر تاكید كرده اند، بنابراین انتظار همكاری وزرا در زمینه واگذاری خدمات به این دفاتر را داریم.
جلالی گفت: به طور كلی كار واگذاری خدمات دولتی به دفاتر پیشخوان دو جنبه دارد، یكی دفاترپیشخوان باید بستر اعتماد دستگاهها را فراهم كنند كه دستگاهها اعتماد كنند كه خدماتشان در فضای امن و به بهترین شكل به مردم ارایه می شود .
وی ادامه داد: جنبه دیگر نیز این است كه دستگاهها باید خدمات خود را به شكل الكترونیكی در بیاورند كه قابل ارایه در دفاتر پیشخوان باشد .
دبیر كمیته نظارت بر درگاه الكترونیك گفت: امیدواریم خدمات دستگاههای دولتی به سرعت الكترونیكی شود و دفاتر هم آمادگی ارایه این خدمات را پیدا كنند.
جلالی افزود: سازمان ثبت اسناد كشور در زمینه واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان پیشتاز بوده و سازمان امور مالیاتی نیز به تازگی بسیاری از خدمات خود را به این دفاتر واگذار كرده اند .
وی افزود: ارایه خدمات درمانی در دفاتر پیشخوان و همچنین ارایه خدمات مسكن مهر از سوی این دفاتر نیز در حال پیگیری است .
اقتصام **1579**1319